Krádež/zmizení bitcoinů

Dobrý den,

zmizelo mi z peněženky 80 % všech mých bitcoinů, aniž bych to vůbec kdy odsouhlasil.

Trezor mám u sebe doma a SEED mám uschovaný výhradně ve fyzické podobě.
Samozřejmě nevylučuji, že mě někdo vykradl v bytě, aniž bych si toho všiml ale je to krajně nepravděpodobné.

Na druhé straně ale v peněžence jasně vidím transakci, kterou jsem nikdy neschválil.

Jak jsem tedy mohl prosím přijít o své bitcoiny?
Je trezor vůbec bezpečný nástroj?
Děkuji.

Dobrý den,

Pokud v Trezor Suite vidíte transakci, kterou jste neautorizoval, doporučuji co nejdříve přesunout všechny zbývající prostředky (jestli ve Vaší peněžence ještě nějaké jsou) do peněženky s nově vytvořeným recovery seedem. Informace, jak tento přesun případně provést, naleznete zde: https://trezor.io/learn/a/move-crypto-to-a-wallet-with-a-new-seed

Vzhledem k povaze kryptoměn bohužel nelze jednou potvrzenou transakci vrátit zpět.

Pokud jste tedy tuto transakci neautorizoval, jsou vzhledem k tomu, že pro podepsání transakce jsou potřeba privátní klíče ke všem adresám, ze kterých prostředky odešli, pouze dvě možnosti, jak k autorizaci této transakce mohlo dojít:

  1. Někdo použil k podepsání transakce přímo Váš Trezor

  2. Váš recovery seed (ze kterého jsou všechny privátní klíče derivovány) byl kompromitován, pomocí něj byla Vaše peněženka (včetně všech privátních klíčů) obnovena v jiném zařízení (HW nebo SW peněžence) a transakce byla pomocí těchto privátních klíčů podepsána.

Toto jsou opravdu jediné dvě možnosti, jedna z nich se musela stát. Nic jiného možné není. Žádný případ, že by byl Trezor hacknut a prostředky z něj ukradeny zaznamenán nikdy nebyl.

Mrzí mne, že pro Vás nemám žádné lepší zprávy. Pokud budete mít jakékoli další dotazy, ptejte se, rádi poskytneme odpovědi.

Rozumím, děkuji.

Zvláštní je, že ta adresa, na kterou to bylo zasláno, začíná na bc1q… podobně začíná adresa i na jiný bitcoinmat. Je možné, že bitcoinmaty mají jednu a tutéž adresu?

Ptám se, protože to asi znamená, že dotyčný si BC nepřeposílal na další adresu, ale z vytvořené peněženky rovnou vybíral. Dle adresy bitcoinmatu by se dalo dohledat odkud dotyčný zloděj peníze vybíral, zvláště když vím, kdy k transakci došlo. Pokud by u bitcoinmatu byla kamera, mohla by být zjištěna i identita zloděje.

Ale chápu, že bych toho chtěl asi moc.

Prefixem “bc1q” začínají všechny BTC SegWit adresy. Více informací o různých typech adres naleznete v tomto článku: Bitcoin addresses and how to use them | by SatoshiLabs | Trezor Blog

Nelze určit, zda se jedná o adresu bitcoinmatu nebo o adresu jakékoli jiné peněženky. Bohužel můžete počítat s tím, že ukradené coiny jsou nenávratně ztraceny a dopadnout pachatele nebude s největší pravděpodobností možné.

Ahoj,pořídil jsem si trezor one,nainstaloval ho a na zkoušku do něj vložil určitou částku.Vklad do trezoru v pořádku přišel.Seed byl v bezpečí.Asi po třech týdnech jsem trezor připojil a mám tam NULU.Žádný záznam o transakci,prostě nic.Trezor vypadá jako po čerstvé instalaci,čekající na první transakci.Provedl jsem konrolu seedu a všechno je v pořádku.Trezor jsem koupil na ofiko stránce,přišel zapečetěný,tak nevím.Nedal jsem tam moc ale i tak mě to štve a vúbec nemám pocit,že mi trezor zabezpečí moje finance.Děkuji,Viktor

Dobrý den,

pokud nevidíte žádnou transakční historii, nacházíte se v jiné peněžence. Jestliže kontrola recovery seedu proběhla v pořádku, jediné vysvětlení je, že zadáváte jinou passphrase. Je nutné zadat přesně tu samou passphrase jako jste použil pro vytvoření peněženky s Vašimi prostředky.

Berte prosím v potaz, že passphrase rozlišuje velká a malá písmena a i mezera je platný znak. Možná jste také použil jiné rozložení klávesnice (CZ/ENG).

Více informací o passphrase naleznete zde: https://trezor.io/learn/a/passphrases-and-hidden-wallets

Dobrý den,

tak mě byl taky vykraden trezor. Po nějaké době jsem šel zkontrolovat hodnotu investice, nefungoval mi PIN. Tak sem obnovil peněženku a ejhle je tam velká nula. Nedokážu najít, kde jsou nějaké detaily, ale mám tam za leden 2021 nějaký příjem (moje poslední investice) a zároveň odesláno a vlastně celá částka co jsem tam měl. Trezor mám fyzicky doma, nikdo k němu neměl přístup, ani k seedu. Transfery sem dělal skrz coinbase. Seed sem nikdy nikam nepsal, nechápu jak mohlo k vykradení dojít, všechno sem nastudoval a poctivě plnil aby k ničemu takovému nedošlo.

Dobrý den, @Rammstarian,

pokud vidíte v Trezor Suite neautorizovanou transakci a zároveň nemohl nikdo použít Váš Trezor, je jedinou možností, jak Vaše prostředky mohli být ukradeny, to že někdo získal Váš recovery seed a obnovil pomocí něj všechny Vaše privátní klíče. Jiná možnost není.

Zároveň doporučuj co nejdříve přesunout všechny zbývající prostředky (jestli ve Vaší peněžence ještě nějaké jsou) do peněženky s nově vytvořeným recovery seedem. Informace, jak tento přesun případně provést, naleznete zde: https://trezor.io/learn/a/move-crypto-to-a-wallet-with-a-new-seed

Abych se přiznal, když sem to řešil naposledy, tak peněženka vypadala úplně jinak. Vidím na hlavním panelu kolik kdy bylo přijato a odesláno. A pak mám dva druhy Bitcoin peněženky, v každé nějaké transakce. Ale celý mi to nějak nesouhlasí. Protože jako hlavní odsun (asi krádež) nesouhlasí s počtem BTC co jsem v peněžence měl. Měl jsem tam i nějaký litecoiny a ethereum. Ty jsem si tam teď přidal a je tam taky 0. Možná sem jen zamrzl před x lety a neumím to správně používat?

Mrkl sem ještě na coinbase a poslední transakce směrem do moji peněženky sem dělal přesně před rokem 29.3.2022. Poslední pohyb ale v peněžence vidím leden/únor 2021. Jako, kdyby načetl jinou peněženku mým seedem, je to možný?

je možné, že přistupujete do jiné peněženky (tzn. že máte jiný recovery seed uložený v Trezoru nebo používáte jinou passphrase), také je možné, že jste prostředky zaslal na jiný BTC account. Všiml jsem si, že jste také otevřel support ticket. Váš problém dořešíme v ticketu vzhledem k tomu, že od Vás budeme potřebovat údaje o transakcích, které není vhodné sdílet veřejně zde na foru. Prosím vyčkejte na odpověď na Váš ticket.

Omlouvám se, měl jste pravdu. Byl to seed k původní virtuální peněžence, kterou již nepoužívám. Děkuji.

1 Like

Dobrý den,

Chtěl jsem se po 3 měsících podívat na trezor a peníze uložené v BTC jsou na 0, dřív jsem ho ztratil, ale koupil jsem si nový trezor model 1 a všechny bitcoiny jsem měl jak měly být.

nevidím ani žádnou historii transakcí, přitom jsem transakce dělal.

Jsem na správném účtu? nebo kde je teda mužu mít. / ověřovací seed jsem si dělal taky.

Děkuji.

Dobrý den @Samuel11111,

pokud nevidíte žádnou transakci ve vaší transakční historii, jste nejspíše v jiném accountu / v jiné peněžence.

Otevřete si prosím ticket prostřednictvím chatu v pravém dolním rohu na následující stránce:

Jakmile získáte číslo tiketu, dejte mi ho zde vědět.

čislo tiketu je: 203695

Děkuji za informaci, pokračujme tedy v řešení Vašeho problému v rámci tohoto tiketu. Zanedlouho obdržíte odpověď.

Po slovách podpory Trezoru zo sociálnej siete Telegram a jeho ubezpečení, že stránky sú vierohodné, som si otvorila stránku websnoder na otvorenie 2. Peňaženky Trezor one +. Mala som zadať manuálne prihlásenie, čo znamenalo zadať seed! Keď som to spravila, objavila sa info, že treba opakovať, a to som už spozornela a opustila túto stránku. Skúsila som sa priamo s novou peňaženkou napojiť na Počitač a išlo to ľahko pomocou číselných údakov z prístroja.
Pišem to pre tých, ktorí by sa mohli nechať oklamať ako ja. Lebo veľmi skoro som zistila, že všetky našetrené satoshi mi ukradli.
Keď som sa obrátila na podporu na uvedenej stránke, chceli screenshoty transakcií a po chvíli mi chceli BTC vrátiť do peňaženky, ktorá musí mať na konte viac ako 5000$. Všetko mám v emailovej komunikácii zaznamenané, ale začala som strácať nádej, že raz sa mi moje ukradnuté satoshi vrátia… a to som po troškách šetrila 4 roky. Teraz na dôchodku už toho moc nenašetrím.
Ale aspoň varujem ostatných, aby sa vyvarovali aktivitám na týchto stránkach, keď nechcú prísť o všetky nasporené krypto.

Dobrý den @Homerea,

děkujeme za sdílení Vaší nepříjemné zkušenosti. Je nám líto, že jste se stala obětí phishingu.

Nejprve bych rád uvedl, že Trezor skrze aplikaci Telegram žádnou podporu neposkytuje, nemáme zde žádný oficiální kanál. Kontaktovat oficiální Trezor podporu lze zde: https://trezor.io/support

Je důležité brát v potaz, že Váš recovery seed je nutné pečlivě chránit a mít ho uložený offline. Nikdy ho nedigitalizujte a nezadávejte nikam online (zvláště v přímém pořadí).

Bohužel musím zmínit, že ukradené prostředky už Vám nikdo nevrátí. Pokud po Vás chtějí do stejné peněženky uložit jakoukoli částku, nedělejte to. O prostředky byste akorát opět přišla.

Peněženku, která byla zálohována recovery seedem, který jste napsala do phishingové stránky už určitě nepoužívejte. Trezor můžete používat dál, ale je potřeba kompromitovanou penězenku vymazat a poté založit novou peněženku zálohovanou novým (nekompromitovaným) recovery seedem.

Informace jak kompromitovanou peněženku z Trezoru vymazat naleznete zde:

pro Trezor Model One: https://trezor.io/learn/a/how-to-wipe-your-trezor-model-one
pro Trezor Model T: https://trezor.io/learn/a/how-to-wipe-your-trezor-model-t
pro Trezor Safe 3: https://trezor.io/learn/a/how-to-wipe-your-trezor-safe-3

Informace jak poté založit novou peněženku zálohovanou novým recovery seedem naleznete zde:

pro Trezor Model One: https://trezor.io/learn/a/get-started-with-trezor-model-one
pro Trezor Model T: https://trezor.io/learn/a/get-started-with-trezor-model-t
pro Trezor Safe 3: https://trezor.io/learn/a/get-started-with-the-trezor-safe-3

2 Likes